Personato

'Het DoelgroepenDashboard helpt ons om onze relaties op een doortastende manier mee te nemen in de recruitmentkeuzes die we samen met hun maken. Dit o.b.v. realtime data die wij door het dashboard zelf op functie, branche, regio en ervaringsniveau kunnen toesplitsen.'  aldus Jeroen Heijligers, algemeen directeur.

Personato

Behoefte aan doelgroepinformatie

We hadden vanuit Personato de behoefte aan onafhankelijke data vanuit de arbeidsmarkt. Enerzijds om onze eigen ervaringen te toetsen en ons recruitment proces meer data driven in te richten. En anderzijds om onze klant inzicht te geven in de huidige arbeidsmarkt en trends. Wij hechten waarde aan transparantie en nemen onze klanten graag mee in de wereld van recruitment. Het DoelgroepenDashboard is hier een uitstekende tool voor en geeft ons op functieniveau inzicht in doelgroepinformatie. 

Toepassing van het DoelgroepenDashboard

Onze medewerkers (consultants / recruiters) gebruiken deze tool voor een effectieve inzet van hun recruitmentactiviteiten voor onze klanten. Denk aan bijvoorbeeld input voor het schrijven van doelgroepgerichte vacatureteksten en de data uit het dashboard geeft ons ook inzicht in de juiste wervingskanalen t.b.v. searching en sourcing. Verder geven we middels het dashboard onze klanten (visueel) inzicht in de huidige arbeidsmarkt om vervolgens samen de juiste beslissingen te kunnen nemen wat betreft employer branding en het recruitmentproces.

Succes met de data uit het DoelgroepenDashboard

“Door middel van het DoelgroepenDashboard kan ik klanten nóg beter verrassen met actuele marktkennis, en op basis van onafhankelijke data meenemen in de soms erg lastige wereld van recruitment” aldus Caspar Kipp (Managing Consultant Marketing & E-commerce)

Door de inzet van het DoelgroepenDashboard hebben we onze klanten nog beter kunnen adviseren waardoor o.a. kandidaten een meer passend aanbod hebben kregen (denk aan verbetering van arbeidsvoorwaarden). Zo lukt het ons hierdoor om de totale doorlooptijd te verkorten en vraag & aanbod dichter bij elkaar te brengen. Ook vormen onze consultants zich als een sterkere sparringspartner voor de klant op basis van onafhankelijke data uit het dashboard. Overall zijn onze klanten erg te spreken over deze visuele en realtime weergave van de arbeidsmarkt. Tenslotte heeft het gebruiken van de data in ons recruitment proces gezorgd voor een hogere respons en betere uitkomst op onze sourcingactiviteiten.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor ons privacy- en cookiebeleid. Cookies accepteren